VMWare Server on Ubuntu Linux Kernel 2.6.31-10-generic

I’ve spent a lot of time to make it work finally.

What do I have?

VMWare Server 2.0.1 built 156745

Ubuntu Desktop x64 Version 9.10 (just upgraded from 9.04) Karmic Koala

Now what happened?

You cannot install the VMWare Server. Even with the right kernel source, the installation script fails. It seems there was a major change at kernel 2.6.29 at which all after kernels were unstable to run the VMWare server.

Searching the net, found a patch (http://communities.vmware.com/thread/215985). However, although the forum clearly mentioned it should work, however, it didn’t.

when running the command:

sudo ./vmware-server.2.0.1_x64-modules-2.6.30.4-fix.sh

I got the error:

./vmware-server.2.0.1_x64-modules-2.6.30.4-fix.sh: command not found

 so I tried:

sudo bash ./vmware-server.2.0.1_x64-modules-2.6.30.4-fix.sh

hoping it will till the shell how to execute the script, but again failed with the following error:

./vmware-server.2.0.1_x64-modules-2.6.30.4-fix.sh: line 30: syntax error near unexpected token  `do

‘/vmware-server.2.0.1_x64-modules-2.6.30.4-fix.sh: line 30: `do

SO!! What’s wrong?

Okay this script is NOT executable! Is that so? Fine then, I’ve made it so:

sudo chmod 755 vmware-server.2.0.1_x64-modules-2.6.30.4-fix.sh

But again the same error of line 30!!!!!!!!!!!!!

Dam it, there is nothing wrong with the code, it looks just fine. Finally, after long search away form the VMWare issues I got the following tip (thanks for the nice guys in here: http://unix.derkeiler.com/Newsgroups/comp.unix.shell/2007-04/msg00386.html ) and that fixed my problem.

sudo dos2unix vmware-server.2.0.1_x64-modules-2.6.30.4-fix.sh

then :

sudo ./vmware-server.2.0.1_x64-modules-2.6.30.4-fix.sh

just went fine. Finally running the main command:

sudo ./vmware-config.pl

Although I got a hell of warnings and errors, but non of it was a major and things went fine finally. Yes, yes, yes and VMWare server running just fine on my Ubuntu Linux Kernel 2.6.31-10-generic

I hope someone would save some days (or even hours) and not waste as much time as I did.

 Good luck everyone, and big thanks for VMWare for their support for the open community.

فشة خلق – الحلقة الأولى

فشة خلق – مصطلح سوري يعني تفريغ ما يكتمن في النفس (سواءً بالكتابة أو بالضرب)، وهذه الحلقة/الحلقات غير مترابطة ولا علاقة بينها، وأي علاقة بينها فهي علاقة غير مقصودة ومتعمدة جداً.

اختارني دوناً عن أخوي الآخرين على الرغم من أنهما كانا بالمنزل وعلى الرغم من أني أوضحت له بكل تعابير وجهي (التي دائماً وأبداً ألام عليها) بأني لا أود الذهاب في هذه الرحلة، وعلى الرغم من أني الوحيد المتزوج وقد حاولت إيضاح أني أود البقاء مع زوجتي وأطفالي في سحور آخر أيام رمضان (أو قبل الأخير).
“لا يوجد أي من آلات الإيداع الخاصة بذاك البنك تعمل، لقد كنت أحاول خلال الأسابيع الثلاث الماضية دون جدوى” كانت هذه العبارة هي الرمق الأخير لعلي أبقى في المنزل لكنه ما زال مصراً على الذهاب للتجربة. الآن لم يبق حل، واضطررت للخروج معه (طبعاً دون سحور لأن نفسي انسدت) وذهبنا إلى فرع المطار لنصل بعد الأذن ببضع دقائق وبالتالي نذهب للصلاة في جامع مطار الملك خالد.
انتهت الصلاة لنرجع إلى الفرع ونجد أن أمامنا شخصان فقط، وهو بالمناسبة عدد قليل جداً بالنسبة لهذا البنك، بالطبع لا يمكن أن يكون الوضع حقيقياً، لذلك اكتشفنا بعد دقائق أن هذا الفرع للعملاء المميزين فقط وأنه يوجد فرعان آخران كل واحد في أحد طرفي المطار. ولكم أن تتخيلوا شعوري بعد المشوار الطويل إلى هناك واكتشاف طابور لا يقل عن 12 شخصاً في الانتظار.

الأسوأ أن أكتشف بعد كل هذا التعب أن المبلغ الذي تم تحويله كان لشخص لا أثق به ولا أرتاح له وكأن كل ذلك لم يكن كافياً لتنغيص يومي. الذي كان من المفروض أن أستيقظ فيه قبل الساعة العاشرة لآخذ عائلتي لشراء بعض أغراض العيد هرباً من الزحام المعتاد. لكني طبعاً بعد دخولي إلى المنزل حوالي السادسة والربع ومن شدة غيظي، جلست لكتابة هذه الأسطر لأستيقظ بعد صلاة الظهر بساعتين وأكمل كتابتها.